Reportage årsmöte 2019

SPF Seniorerna Gripen i Linköping har haft årsmöte med drygt 120 medlemmar närvarande och däribland gäster från andra SPF-föreningar i Linköping. Vice ordförande hälsade alla välkomna, ett särskilt välkommen till SPFs förbundsordförande Eva Eriksson och till dagens ordförande vid årsmötesförhandlingarna – Dan Ekenstierna - samt till SPF Gripens egen sångkör. Sångkören inledde mötet med glada melodier bl a med vår egen Gripensång, där alla kunde sjunga med.

Gunilla Turesson Engberg höll parentation för avlidna medlemmar under året. De hedrades med tänt ljus och en tyst minut.

Funktionärer, värdinnor och servering avtackades för det arbete de lagt ner under året.

Som ny ordförande i SPF Seniorerna Gripen valdes Tommy Eklund. Till övriga nya i styrelsen valdes Gunnel Karmrud, Eva Lantz, Amy Sidbo, Laila Hammarlund och som suppleanter Kjell Jagborn och Marie-Louice Ahlenbäck. Gunilla Turesson-Engberg, som under många år varit styrelseledamot, avtackades med blommor och en varm applåd.

Efter årsmötesförhandlingar presenterades SPFs förbundsordförande Eva Eriksson. Hon gav oss en sammanfattning av vad förbundet nu tycker är viktigt att framhålla och agera för och som vi gemensamt i SPF-Seniorerna ska arbeta med runt om i landet.

Föreningen bjöd på kaffe och semla. Lotteri med många vinster avslutade dagen.