Januari

Det kom totalt 98 intresserade, medlemmar och gäster, för att lyssna på dagens program som handlade om "Tinnis".Inledningsvis så hälsade ordförande alla välkomna och ett litet extra "välkommen" till nya medlemmar.Lite information om vårens program och att till hösten planeras en resa för SPF Gripen till Bornholm 20-24/8 2016?

Tanken med denna resa är att vi åker med egna bilar, "individuell resa tillsammans."

Bosse Ohlsson kåserade och visade bilder från Tinnerbäcksbadet som invigdes 1938.

När Tinnerbäcksbadet byggdes i Tinnerbäcksravinen i Linköping transporterades sand från Varamon i Motala dit. Det skedde med hjälp av Motorlastfartyget Rengen som gick till Nykvarns sluss, varifrån man forslade sanden på land.

"Tinnis" har varit ett mycket välbesökt bad under alla år och det har även varit tillhåll för bl.a. Linköpings Allmänna Simsällskap. Många Linköpingsbor har gått i simskola där och stadens alla regementen har nyttjat badet för sina rekryter. Under många årtionde arrangerades uppträdanden av landets stora artister som uppträdde på en flotte i bassängen. Även sporten med SM-tävlingar i simning, isracing. Många har kanske även sett eller hört talas om bandylandskampen mot Finland, som blev världens kortaste bandymatch, där isen brast bara efter några minuter och spelare ramlade i vattnet.

Månadsträffen avslutades med sedvanligt kaffe och ett lotteri med ett välfyllt prisbord som skänkts av medlemmarna.