Måndagen den 14 november:

Gripens månadsträff i november. Ett 85 tal intresserade medlemmar kom till månadsträffen som hölls i Fontänen . Inledningsvis så hälsade ordförande alla välkomna och en särskild hälsning gavs till nya medlemmar.

Information gavs om kommande månadsträff som är besök av Linköpings Lucia den 5 december.

Övrigt informerades bl annat om några resor för 2017, en hemlig resa den 18 maj och en resa till en "älgsafari i Virum Älgpark", och till Åbro Bryggeri, samt till Visans Skepp i Storebro.

Dagens gäst Annika Sandén, berättade från en av sina böcker om " Människor och människoöden i Linköping på 1600 talet", en intressant inblick i människors vardagsliv i början av 1600-talet, och om hor, kyrkostölder och supande präster

Månadsträffen avslutades med sedvanligt kaffe och ett lotteri med ett välfyllt prisbord som skänkts av medlemmarna.

Bilder se bildgalleri>>>