Lunch för 85 +

Förra året , 2020 hade vi tyvärr inte möjlighet att bjuda på den sedvanliga lunchen för alla 85+ are. Men i år gick det bra. Onsdagen den 24 november anno 2021,
i nära anslutning till allhelgonahelgen kunde vi bjuda våra medlemmar igen

• Anders Emanuelsson

Utav Spf-Kvarnens ca 540 medlemmar är f.n. 70 personer 85 år eller äldre. Föreningen har under hösten bjudit in alla till en gemensam lunch på Kvibille gästgivaregård. Drygt hälften hade möjlighet att komma med. De som inte hade möjlighet att själva ta sig till Gästis fick skjuts på något sätt. Goda vänner eller några i styrelsen.
Vår ordförande Hans hälsade välkomna. Därefter bjöds på god ugnstekt lax, potatis, sallad och därtill en god sås. Till kaffet bjöds på "dammsugare".
Till kaffet berättade Anders, som äger Gästis tillsammans med sin fru, om Kvibille Gästgivargård och dess historia.
Efter att alla tackat för maten valde några att dra sig till ostboden där man kunde handla goda ostar.
Vill du veta mer om Gästis kan du klicka här

Text och bild: Anders Kinch