Veteranlunch 2018-09-05

• BIlder från lunchen på Gästis 5 september 2018
  • Bilder från SPF lunchen på Gästis
  • Spf lunch med spf:are 85+

Du kan se bilderna i större format här.

SPF Kvarnen bjöd även detta år alla 85+ medlemmar på lunch på Gästis i Kvibbile. Ca.35 medlemmar slöt upp till en trevlig träff. Även hela styrelsen var med och passade på att träffa och prata med många av gästerna.

Anders och Marika Emanuelson driver Gästis som funnits sedan mitten av 16-hundratalet i olika former. Anders berättade bl.a. att man hade stor brännvinstillverkning för länge sedan. Av potatisskörden gick ca. 1/3 del till utsäde, 1/3 del till brännvin och den sista 1/3 delen till mat.
Detta var samtidigt som många svalt i landet och fann sig nödgade att emigrera från Sverige.

Efter en trivsam lunch med fläskfilé, god potatis och härlig svampsås blev det kaffe och kaka.  Många passade på att handla ost innan det var dags att tacka för dagens lunch. Besök gärna butiken och Värdshuset. De är värda ett besök.

Text och bild: Anders Kinch