Reportage från månadsmötet 12 december 2022

• Strålande sol ute och fin julstämning inne. Bengt-Göte i centrum

Spf-Kvarnen hade årets sista månadsmöte i Harplinge församlingsgård dagen före Lucia. Mötet inleddes med att dagens gäst, Bengt-Göte Bengtsson, berättade om Halländska jultraditioner. Gemensamt sjöng publiken flera julvisor, bl.a. Stilla Natt och Evert Taubes Knalle Juls vals.  Här kan du höra den sjungas av Sven Bertil Taube.

Därefter berättade Inger Edling, vår ordförande, vad som timats under senaste tiden. Bl.a. Jullunch för medlemmar fyllda 85 på Skepparstugan och om Studiebesök på Svedinos som lockade 17 intresserade.

Till funktionärers och styrelsemedlemmars frivilliga insatser delade föreningen, som ett litet tack, ut sammanlagt 31 Amaryllisar. Kaffekommitténs bjöd dagen till ära på lussekatter och pepparkakor.

Text & bild: Anders Kinch