11 april 2022

Kort reportage från månadsmötet med Nicola

Vår ordförande, Inger Edling, hälsade oss välkomna och öppnade med att berätta lite om stilla veckan och kyrkans kalender runt påsk. Du kan läsa mer om "Stilla veckan" och Påskveckan här i Wikipedia.
Inger hälsade även flera nya medlemmar välkomna. Till dagens möte hade ca 70 medlemmar anslutit sig.

Nicola, som var dagens dragplåster, kom till Sverige från Bombay -99. Nicola underhöll med musik och frågesport, där vi tävlade bordsvis. Så småningom framträdde olika doa-körer bland våra medlemmar och även en kreativ dans- och twistunderhållning med Jan Henriksson, Bert Werneman och Leif Tillberg. Vem som var bäst på "luftgitarr" vanns av Bert. Jan och Leif delade 2:a platsen.

Över huvud taget var det ett bra drag i församlingslokalen denna eftermiddag. Ett trevligt månadsmöte.

Så småningom tog Sven Olsson över "micken" för att informera oss om vad som är aktuellt i trafiken. Så här dags gäller det att byta från vinterdäck till sommardäck och se till att hjulen sitter fast ordentligt. Han berättade även om några kommande aktiviteter som planeras. Mer information om detta kommer när det börjar bli aktuellt. Därefter följde fika med kaffe och en äggliknande och god bakelse samt det sedvanliga lotteriet.

Jan, Bert och Leif underhåller

mer underhållning

Bra drag i församlingslokalen. Nicola fick verkligen med sig publiken.

Vill du veta mer om Nicolas Café i Simlångsdalen kan du klicka dig vidare här.
Mer att läsa finns i en artikel från HN 2020. Läs mer

Text o bild: Anders Kinch