Julfest på Suderbys

Jullunch för SPF SENIORERNA Höstglöd och Blåelden

Lördag 9 december samlades ett drygt hundratal medlemmar från Höstglöd och Blåelden på Suderbys Herrgård för gemensam jullunch. Vi välkomnades med glögg och musikunderhållning av Erik El i väntan på lunchen. Pensionärer kommer som bekant i mycket god tid. Då passade lottförsäljarna även på att gå runt. Fem lottringar hade strykande åtgång.
Mellan sill-tallriken och småvarmt kom Gotlands Lucia på besök och spred julstämning med vacker stämsång. Erik El tog sedan över underhållningen där vi även fick vara med och sjunga allsång till välkända låtar.
Innan kaffet var det lotteridragning. Vinsterna bestod av julblommor av olika slag och ljuslyktor med julmotiv. Efter kaffet tackade Barbro Annas, ordförande i Höstglöd, och Sten Björklund, ordförande i Blåelden, alla medlemmar för en trevlig eftermiddag och ett gott samarbete. Kanske en repris till nästa jul.