Vandringar 2022

Natur- och kulturvandringar (ca 4 km) planerades att ske i Jät 7/4, Osaby 5/5, Korrö 9/6, Evedalsåsen 18/8, Kärrasand 15/9, Lidhem 13/10.

Vandringen vid Lidhemssjön, 13 oktober 2022.
Vi återkommer med referat.

Bilder från vandringen

Vandringen i Kärrasand/Lunnabacken, 15 september 2022.
17 medlemmar gick vandringsleden. Det medhavda fikat intog vi på Lunnabacken med den vidsträckta utsikten över sjön Åsnen.

Vandringen i Evedal, 18 augusti 2022.
En härlig eftermiddag tillsammans. Först lunch på restaurang Violettes kök (Evedals värdshus) och därefter vandring på Evedalsåsen. Avslutning med kall dryck på verandan vid Borghilds sommarstuga. Det gavs också tillfälle till bad. 12 personer deltog i aktiviteten i det fina sommarvädret.

Bild från vandringen.

Vandringen i Korrö, 9 juni 2022.
Det var en trevlig vandring i vackert sommarväder.

Vandringen i Osaby naturreservat, 5 maj 2022.
Det var ett glatt gäng på tio SPF-medlemmar som gjorde en skön vandring i Osaby naturreservat utmed Sjörundan i soligt och härligt väder. Efter vandringen intog vi medhavd fika och skrapade lotter. Det var en trevlig eftermiddag.

Länk till bilder från vandringen.

Vandringen i Jät 7/4 ställdes in på grund av kraftigt regnväder.

Kontaktpersoner för vandringarna är:
Ingrid Lavesson, Borghild Frantz, Birgit Blomquist.