Bussutflykt Spjutaretop/Ryssby 8/8 2018

En heldagsutflykt med föreningen.

Vi var 55 medlemmar som var med på föreningens bjudresa till Stensjöängs gård i Spjutaretorp och Ryssby hotell, där vi bjöds på lunch.

Stensjöäng är Marianna och Anders Agetorps hem, men också en kulturplats med olika delar. Stensjöäng är känt för Skogskatedralen som är en meditativ plats i ett skogsparti,Galleri Stensjöäng, trädgården, den mossgröna skogen fulla av stenblock, Lille-Jans backstuga m.m.

Vi hälsades välkomna av Marianna. Några valde att stanna kvar vid gården och kunde njuta av miljön där. Några promenerade naturstigen under guidning av Marianna och fick uppleva den trolska skogen, stora stenblock, ibland med grottor under, öppna marker, stillheten vid Stensjön, udda upplevelser med konstinstallationer i Skogskatedralen. Det var en fantastisk upplevelse.
Vi bjöds på kaffe och fralla efter promenaden.

Vi åkte vidare till Ryssby hotell, vackert beläget vid Ryssbysjön. Där bjöds vi på en god lunch. Hemfärden gick på småvägar genom byar i den småländska skogen via Sirkön och Urshult. Vi var hemma igen vid 17-tiden.

Tack till föreningen för en fin dag!

/Kerstin Petersson

Länk till bilder