Vandringar 2019

Tack Birgitta för fint anordnade vandringar under året.
Och tack Beiert och Birthe för fina foton från vandringarna.

Vandring runt Agnasjön, 24/10 2019.
Årets sista vandring var runt Agnasjön i Väckelsång. 16 medlemmar och tre hundar  gick den fina rundan i härligt solsken.
Efter vandringen blev det fika på Syrenvägen 2.

Bilder från vandringen

Vandring utmed strandpromenaden i Ryd, 26/9 2019.
14 medlemmar gick i det jättesköna vädret. Efter promenaden blev det fikapaus i solen på hembygdsgårdens utemöbler.

Bild på vandrargänget

Vandringen i Bro, 29/8 2019.
12 medlemmar var med på vandringen i Bro. Åska och regn hängde i luften, men vandringen kunde ske i vackert väder. Bro är en vacker by och vandringen uppskattades mycket.

Bilder från vandringen

Vandringen vid Kyrkviken i Linneryd, 23/5 2019.
Det var skönt väder och de 14 medlemmar som var med kunde njuta av vandringen runt Kyrkviken med fortsättning på elljusspåret. Det medhavda fikat intogs vid stugan som låg i anslutning till elljusspåret.

Bilder från vandringen

Vandringen i Åsnens nationalpark vid Trollberget, 25/4 2019.
Vandringen vid Trollberget kunde avnjutas i underbart väder. Några troll råkade vi dock inte på. 13 medlemmar deltog i vandringen.

Bilder från vandringen

Vandringen runt Växjösjön, 28/3 2019.
Det blev en härlig promenad runt Växjösjön med soligt och skönt väder. Vi studerade de många olika konstverken som finns utmed sjön. Promenaden lockade 12 medlemmar och två hundar. Efteråt blev det fika på Café Fontaine vid Vattentorget.

Bilder från vandringen

Kontaktperson Birgitta Fransson, tel 0477-40110.