Nu är vi i gång igen!

Sommaren lider så sakta mot sitt slut. Det har varit en svensk sommar med sol, lite moln och lite regn och lagom varmt. Riktigt härlig tycker jag, en lagom sommar helt enkelt.

Nu startar vi på SPF Seniorernas Stockholmsdistrikt verksamheten inför hösten igen, med bland annat utbildningar, styrelsemöten, samverkansgruppsmöten och konferenser. I september har vi till exempel utbildningar för valberedare och webbredaktörer, samt en ordförandekonferens. Och i oktober är det dags för Seniormässan där vi har en monter.

Information på hemsidorna

Och det händer inte bara saker i distriktet, utan även på förbundsnivå och i alla våra lokalföreningar. Är du nyfiken på vad SPF Seniorerna gör? Då gör du helt rätt som läser på hemsidan. Klicka dig runt här på distriktets sida, men gå även in på förbundets sidor och besök hemsidorna för våra 59 föreningar i länet (du hittar dem här) och se vad som händer under hösten.

Tillsammans är vi starka

Ju fler vi är, desto mer varierade aktiviteter kan vi ha. Med många medlemmar får både roligare och blir starkare. Ta gärna med en vän till ett medlemsmöte eller till någon av SPF Seniorernas aktiviteter och visa hur mycket som händer och vilken härlig gemenskap vi har.

Vill du vara med och påverka politiken i din kommun? Kontakta de som sitter i de kommunala pensionärsråden för SPF Seniorerna eller styrelsen i din förening.

Tillsammans kan vi påverka, tillsammans är vi starka, vi är seniorens röst.

På gång i distriktsstyrelsen

Den uppmärksamme kanske har noterat att den här spalten, som tidigare hette ”Ordförande har ordet”, bytt namn till ”Styrelsen har ordet”. Under hösten kommer vi styrelseledamöter att turas om att presentera vad vi gör i distriktsstyrelsen, vad de olika arbetsgrupperna gör och vilka vi som arbetar i grupperna är.

Jag önskar er alla en fin höst med härliga möten och samtal.

Ann Hedberg Balkå
Ordförande, SPF Seniorerna Stockholmsdistriktet