Mästerskap och tävlingar

Tävla, träffas och ha kul! Hos SPF Seniorerna kan alla entusiaster vara med oavsett ambitionsnivå.

Många föreningar erbjuder aktiviteter som boule, pingis och skidåkning. Saknar du en aktivitet hos din förening? Ta kontakt med föreningens aktivitetsansvariga. Kanske kan du själv vara med och hjäpa till?

Riksmästerskap

Förbundet arrangerar riksmästerskap inom allt från golf och bowling till bridge och frågesport. Mästerskapen främjar aktivitet och verksamhet för såväl deltagare som för lokala arrangörer.

Distriktsmästerskap

Inom flera distrikt anordnas dessutom distriktsmästerskap. Är din förening intresserade av att hålla i ett mästerskap inom någon av de aktuella grenarna? Hör av er till distriktet så hjälper vi er att kontakta övriga föreningar.

Förbundet ordnar mästerskap inom följande grenar:

• Bordtennis
  • Boule
  • Bowling
  • Golf
  • Hjärnkoll
  • Längdskidor
  • Orientering
  • Bridge
  • Mattcurling

Mer information och aktuella datum för förbundets mästerskap hittar du här: