En förmån att möta medlemmar

Kommunikationsgruppen i distriktet hanterar sådant som distriktsblad, hemsida och intranät, men deltar även i mässor och liknande sammanhang. Monia Sturén berättar mer.

Hej Bästa Medlem!

Jag heter Monia Sturén och är medlem i SPF Seniorerna Nacka där jag tidigare var ordförande under fyra år. Nu är jag ledamot i distriktets styrelse och är vår representant i Locum och Stockholms kulturförvaltning .

Jag har läst en jur.kand samt statskunskap vid Uppsala universitet, arbetat på SAS samt inom bank och finans. Under flera år var jag fritidspolitiker i Nacka kommun. Nu är min fritid fylld av 10 barnbarn, Bach och Beethoven, olika föreningsaktiviteter samt uppdraget som borgerlig vigselförrättare. Älskar choklad och att köra bil.

Olika arbetsgrupper

Vi som är valda till distriktets styrelse är indelade i olika arbetsgrupper, Jag tillhör kommunikationsgruppen och i den arbetar förutom jag, Maris Sedlenieks som är ansvarig, Frida och Christina från kansliet.

Vårt uppdrag är att se till, att vi i distriktet har bra och uppdaterat informationsmaterial, att hemsidan uppdateras och att förmedla nyheter, till exempel frågor som har avhandlats i regionens olika samrådsgrupper.

En verklig förmån

Själv ansvarar jag för distriktets reseavtal och vårt deltagande i Seniordagen i Kungsträdgården samt Seniormässan i Älvsjö. Det är en verklig förmån att få vara med där och möta alla besökare, både gamla och blivande medlemmar. Senast vi var ute i Älvsjö hade vi kö till oss som satt med datorn för att anmäla in nya medlemmar till SPF Seniorerna. Helt fantastiskt.

Så reservera 7 maj för Seniordagen i Kungsträdgården och 1-3 oktober för Seniormässan. Christina och jag kommer att gå ut med ett upprop inför evenemangen för att få bemanning och jag vill understryka att vi får roliga arbetsdagar.

Monia Sturén
Ledamot i distriktsstyrelsen