2023, året som gått.

Minns du?
Tittar man på Krisinformation.se så har detta hänt:
• Skred på E6 i Stenungsund.
• Gängvåld.
• Afrikansk svinpest.
• Ovädret Hans.
• Aurora 23.
• Jordbävningen i Turkiet och Syrien.
• Höga flöden och översvämningar.

Trots allt det, så mycket trevligt vi haft i SPF Seniorerna Gullvivan detta pandemifria år!

Året började med att två blev ett. SPF Baggetorp och SPF Seniorerna Gullvivan blev en förening och Eva Hurtig från Baggetorp blev ledamot i styrelsen och lotteriansvarig i våra månadsmöten. Boule i Baggetorp har fortsatt och ett par månadsmöten har förlagts till bygdegården i Baggetorp. Se tillbaka på hela programmet för 2023. Klicka här.

Bridgspelarna har tävlat varje tisdag 10/1 - 19/12 med ett sommaruppehåll. Deras resultatlista ser du här. Under året har man bytt lokal. Numera sker bridgespelet i Sävstagårdens lokaler.

Även bingospelet har flyttat till Sävstagården där Margareta och Birgitta bjudit in till spel vår och höst.

Onsdagspromenaderna vid Båsenberga elljusspår ger möjlighet till motion, trivsel och egen fika varje vecka.

Studiecirkeln på Studiefrämjandet har varit fullbokad. Deltagarna har läst om landskap och gjort utflykter.

Säker@digitalt i Vingåker (samverkan med PRO, SKPF och DigidelCenter/biblioteket) har jobbat för större digital delaktighet med stöd från distriktet och medel från Allmänna arvsfonden. Vi har köpt tågbiljetter digitalt och åkt tåg såväl till Katrineholm som Hallsberg. Trivseldag i Sävstaholmsparken i maj och Seniordagen Folketspark i november var välbesökta. DigidelCenter har erbjudit hjälp i den digitala världen på DropIn-tider och DigiFika.

När övriga aktiviteter har sommaruppehåll är golfspelare som mest aktiva. I juni korades föreningsmästaren 2023, Lotta Pettersén, vid en tävling på Vingåkers golfklubb.

Vi påverkar och blir informerade i kommun- och regionfrågor. Råden, både KPR och RPR, träffas 4 ggr/år och vi har representanter i båda. Ett aktuellt tema har varit "God och nära vård" och det planeras fortsätta många år framåt.
Lokal fråga i Vingåker är önskemålet om en mötesplats ("seniorhäng") för oss seniorer.

Via samarbete med andra föreningar, studieförbund och kommunen erbjuds många fler aktiviteter.
Luftgevärsskytte vid skjutbanan i Vik, söndagskaféer på Humlegården, måndagsträff på Köpmangatan med väntjänsten, tisdagspromenad med Anhörigcentrum och Sv kyrkan, boule/kasta påse med PRO, seniorpass på Actic, mat&prat i Humlegårdens restaurang, onsdagshäng på Anhörigcentrum, falla rätt m Studiefrämjandet, seniorhäng på Studiefrämjandet för +62 (ljusstöpning, handarbetskafé och lördagsmys),  mm

Tack alla funktionärer och tack alla som kom!
Nu ser vi fram emot ett lika trevligt och innehållsrikt 2024. Det finns plats för fler funktionärer och aktiviteter om ni vill!

Gott nytt år!