Årsmötet beslutade höja avgiften

Årsmötet beslutade på onsdagen 21 februari efter omröstning att höja årsavgiften för SPF Seniorerna Nyköping till 400 kronor 2025.

Styrelsen föreslog en årsavgift på 380 kronor (från tidigare 350 kronor).
Det täcker den höjda avgift som SPF på förbundsnivå tar ut från föreningen.

En deltagare på årsmötet föreslog att årsavgiften skulle höjas till 400 kronor och det blev det vinnande förslaget efter omröstning. En medlem reserverade sig och menade att det inte fanns någon ekonomisk motivering bakom beslutet.Vänavgiften på 70 kronor är densamma även 2025.

Årsmötet, som lockade drygt 80 personer, inleddes som brukligt med parentation över avlidna medlemmar. Efter sång av kören Klangen och några minnesord av ordförande Britt-Marie Rönnbäck var det dags för dagens ordförande Anita Eklöw att greppa klubban.

Britt-Marie Rönnbäck omvaldes som ordförande ett år. Annette Törling och Ann-Marie Källström omvaldes som ledamöter till 2026. Det blev nyval av Åke Ehrnst som ledamot till 2026.

Kvar i styrelsen till 2025 är Annica Åström, Christina Fenger-Krog, Jarmila Magusin, Gunilla Lind och Lars Hultqvist.

Jennie-Ann Winnberg Olofsson och Göran Yngerlöv omvaldes som revisorer till 2025 med Lars Hansson (omval) och Åke Jonsson (nyval) som ersättare.

Anita Eklöw och Anders Blomqvist omvaldes som valberedare.

Föreningens medlemsantal är i stort sett oförändrat. Vid fjolårets slut fanns 1762 medlemmar.

Karin Hamqvist avgick från styrelsen efter åtta år som kassör och avtackades med present och applåder.