Deckarhistorier på berättarkafé

Årets allra första Berättarkafé i SPF Seniorernas regi gick i litteraturens tecken. Ett drygt 20-tal SPF medlemmar hade tisdag den 24 januari samlats i ABF:s lokaler för att lyssna till deckarförfattaren Anna Rodell Dahlberg.

Anna Rodell Dahlberg är född och uppvuxen i Flen i Södermanland, men bor numera i Torshälla med man och två döttrar.  Och det vackra sörmländska landskapet är också den miljö där hennes böcker utspelar sig.

Debutromanen heter ”Fasaden som rämnade” och vid träffen läste Anna Rodell Dahlberg upp några väl valda delar. Även från uppföljaren ”Att söka slut” fick publiken höra några bitar.

Anna berättade också en del om sitt författarskap och att hon redan som barn var intresserad av att skriva och dikta ihop spännande historier. Ytterligare ett plus med träffen var att de 23 glada SPF medlemmarna fick tillfälle att testa godbitarna i det nyöppnade caféet i ABF-huset.

Text: Torbjörn Gustafsson
Bild: Inga Wolfram