Bridge

Välkommen till Bridgesektionen.

Varför spelar man bridge? Kanske du spelade whist i unga år och tyckte det var kul. Bridge är då en utmanande fortsättning. Du får träffa trevliga människor i trivsam miljö och i god anda och får samtidigt spela bridge. Man får vänner för livet och bridgen blir bara roligare och roligare för varje år. Finns ingen som har blivit fullärd i bridge men man vet aldrig när det händer.

Hör av dig till någon person under kontakter om du vill veta mer eller anmäla dig för spel eller kurs. Du måste vara medlem i någon SPF-förening i Eskilstunas 5 del-kommuner för att stadigvarande få spela.

Vi försöker ha en bred syn på kursverksamheten och samarbetar med SPF föreningar och bridgeklubbar i nejden för att främja bridgen i Eskilstunatrakten. Vi vill gemensamt ta hand om intresset för bridge och erbjuda utbildning. Krävs att man är medlem i SPF-förening i någon av Eskilstunas 5 delkommuner eller bridgeklubbar.

Ansvarig är Samordnaren Per-Åke Jansson 073 742 37 87