Dataskyddsförordningen GDPR

Från 2018 gäller dataskyddsförordningen GDPR i Europa. Syftet med  lagstiftningen är att stärka skyddet av enskilda personers personuppgifter.

Dataskyddsförordningen ger dig rätt att begära rättelse, radering eller tillgång till dina personuppgifter. Du har också rätt att invända mot behandling av personuppgifterna och att begränsa behandlingen av dina personuppgifter.
När behandlingen av dina personuppgifter är baserad på ditt samtycke har du även rätt att närsomhelst ta tillbaka samtycket. Ditt återkallande kommer inte att påverka legaliteten gällande behandling av uppgifterna innan du återkallade ditt samtycke.

Dessutom har du rätt att invända mot behandling av dina personuppgifter för användning till direkt marknadsföring, inklusive målinriktad marknadsföring, och du har rätt att ta del av de personuppgifter som du själv har lämnat, i ett strukturerat, vanligt och maskinläsbart format.

Genom ditt medlemskap i SPF Seniorerna Eskilstuna anses du ha givit ditt medgivande till att vi behandlar dina personuppgifter på det sätt som erfordras för att kunna administrera ditt medlemskap.

Styrelsen för SPF Seniorerna Eskilstuna