Medlemsträff 2019-12-02

2019 års måndagsträffar avslutades den 2 december i Pingstkyrkans lokaler med adventskonsert av elever från Arts&Performance.

2019 års måndagsträffar avslutades den 2 december i Pingstkyrkans lokaler med adventskonsert av elever från Arts&Performance, St.Eskils gymnasium under ledning av St.Eskils musiklärare. Titeln på konserten var Vintertidsmusik. 10-talet musikstycken framfördes av solister och olika kör konstellationer. Ett mycket stämningsfullt, vackert, variationsrikt och mycket professionellt program. Något som stack ut var William Sidestam som framförde - Waltz in E minor av F.Chopin på piano och kören från årskurs 1+2+3 som framförde Gloria av A.Vivaldi. Som extranummer fick vi njuta av Hosianna - en mycket mäktig avslutning på konserten. Ungefär 120 st medlemmar deltog och tyckte att: vilka fantastiskt fina och duktiga ungdomar vi har i Eskilstuna! Alla gick därifrån med ett leende på läpparna innan de fick njuta av sedvanligt kaffe med dopp.

Text: Marianne Rohlén, bilder: Ulla-Britt Lindberg