"Det är aldrig för sent"

”Det är aldrig försent”
Inspirationsdag för Hälso- och studieombud
SPF Seniorerna Hälsingland 2018-02-26

Måndagen den 26/2-18 träffades 17 hälso- och studieombud för SPF distrikt Hälsingland i Hudiksvall för en inspirationsdag.
Inbjuden gästföreläsare var Lisa Lindström från Sundsvall.

Efter att vi intagit lite fika och en presentation av oss närvarande började vi träffen med att Lisa Lindström 85 år fick presentera sig och sitt innehållsrika liv. Hon har provat på mycket och som sista och fortfarande pågående uppdrag är hon krönikör i Sundsvalls Tidning. För 7 år sedan gick hon upp på tidningsredaktionen och frågade om hon fick uppdrag som krönikör.
Efter några provkrönikor blev hon antagen och har sedan dess skrivit
2 artiklar/månad.
Det var roligt att lyssna till Lisas berättelse och vi kände att "det är aldrig försent".
Har man bara lusten så går det mesta att förverkliga!

Efter en god lunch fortsatt vi så dagen med att alla närvarande föreningar fick presentera sina aktiviteter.
Imponerande hur mycket som sker ute i föreningarna!
Tråkigt att flera föreningar inte deltog
i dagen men vi hoppas att aktiviteterna är på topp där också!

Vi kunde summera innan vi skildes åt att det självklart är lättare att få deltagare i aktiviteter i större föreningar men också att det är bättre ju fler man är som samarbetar i gruppen och att det finns ett intresse för aktiviteter i styrelsen.

Vi tackade varandra för en trevlig givande dag med förhoppningen att nästa träff blir en träff med alla SPF föreningar i Hälsingland..

Sammanfattningen är gjord av Birgitta Helmersson Folkhälsoansvarig i distrikt Hälsingland.

P.S när jag anlände till konferenslokalen i Hudiksvall var där en man som kommit fel. Han skulle ha en kurs i hjärt-lungräddning och trodde vi var kursdeltagarna men han skulle till en PRO grupp ute på stan. När vi talade om vilka vi var så sa han: Jag är med i SPF i Söderhamn och där är jag med för att dom har ett så bra och innehållsrikt program!
Roligt att höra när det var anledningen till vår närvaro! D.S