Boule DM 2016

Distriktsmästerskap i boule i Arbrå den 7 september 2016!

Förra årets mästare Arbrå stod som arrangör. Och hemmalaget såg ut att gå mot en ny mästerskapsseger. Med 13-0 och 13-1 vann laget kvalificeringsmatcherna. Även kvartsfinalen gick bra, men i semifinalen blev det stopp mot Dellenbygden.

Det blev i stället Alfta som knep finalplatsen tillsammans med just Dellenbygden.

Eftersom Dellenbygden slagit ut favoriterna Arbrå var det många som höll en slant på Delsbolaget, men Alfta ville annat.

Anförda av Sture Hall plockade laget poäng efter poäng och stod till sist som segrare med 13-7.

Men Sture var ju inte ensam. Hustrun Britt-Marie satte det sista klotet säkert, då hade också Karl-Erik Lindblom spelat förtroendeingivande.

Glädjen var naturligtvis stor hos segrarna, som kommer att få arrangera nästa års DM.