ÅRSMÖTESKRÖNIKA 2023

'Sätt färg på tillvaron!' Linnéstadens årsmöte 2023

Duon Kenneth och Kenneth iförda hattar och gitarrer rev igång 2023 års årsmöte i Dahlheimers hus den 15 februari 2024 med fart och fläkt! De ca 60 medlemmar som mött upp var genast med på noterna då de båda kompisarna i 'Duo Komp' fyllde lokalen med glada toner. En hel rad örhängen från när och fjärran hann de leverera under den tid de hade till förfogande och vi var många som mumlade med. - Det var ett annorlunda årsmöte! sammanfattade en av våra medlemmar förtjust vid fikat.

Så var det dags för sedvanliga årsmötesförhandlingar. Berndt Nilsson valdes att leda dagens förhandlingar, och Margaretha Sahlin förde protokoll - båda vana årsmötesledare som samvetsgrant betade av samtliga punkter på dagordningen. Justerare och rösträknare för mötet blev vår revisor Lars Andersson. Så var det dags för valberedningens ordförande Gunilla Edmark att träda fram. Valberedningens förslag klubbades enligt följande: Kerstin Gidsäter valdes om till föreningens ordförande, även detta år med acklamation! Föreningens ständige vice ordförande och allmänt ansvarige för det mesta Anders Holm förbliver vid sin läst, liksom styrelsens sekreterare Ingrid Blume och den biträdande sekreteraren Gunlög Bredänge. En rad andra trotjänare omvaldes: Margreth Wadenstein står kvar som medlemssekreterare, Maggan Lindroth tar hand om månadsutflykter och studiebesök, Monica Eifel är vårt folkhälsoombud, Sven Lindgren håller ordning på trafikinformationen, Marianne af Ekenstam är vårt reseombud, Åke Berg är programansvarig, Ing-Marie Hörn reder ut tillgången på lokaler och operabiljetter och Ing-Britt Ström ser till att webb, SPF-appen och Biljettkiosken fungerar som de skall. Dessutom är hon digitaliseringsansvarig!

Så till förändringarna i styrelsen. Den mest övergripande är att vår mycket uppskattade kassör Karl-Åke Hansen lämnar över till Anna Ljung, som är ny i styrelsen. Hon har dock hunnit arbeta tillsammans med Karl-Åke så överlämnandet har gått smidigt. Närmare presentation av Anna, som är en mycket erfaren ekonom, kommer! Nya som ordinarie ledamöter i styrelsen är Leif Hörlin och Gull-May Holst, båda tidigare adjungerade. Leifs funktion blir som studieombud, en ny position, och Gull-May är utsedd till föreningens krönikör, med uppgift att beskriva för medlemmarna vad föreningen egentligen håller på med. Mötet avslutades med avtackningar av mötets ordförande Berndt Nilsson och sekreterare Margaretha Sahlin, av Karl-Åke Hansen, som fick en extra lång applåd, liksom Kerstin Lundberg, som troget kämpat i valberedningen. Återvalda ordförande Kerstin Gidsäter överlämnade vackra blomster och små kuvert och tog tillfället i akt att krama om samtliga. Så förlöpte 2023 års årsmöte den 15 februari 2024. Jo, förresten, styrelsen beviljades ansvarsfrihet!

./.
Gull-May skrev