Om SPF Seniorerna Linnéstaden

SPF Seniorerna arbetar lokalt för att påverka politikerna i prioriterade frågor som t ex äldres rättigheter i vårt samhälle och frågor som rör vård, omsorg, boende, hälsa, trivselaktiviteter och ekonomi. Föreningen är representerad i stadens Äldreråd.

SPF Linnéstaden är Göteborgsdistriktets största föreningen med drygt 900 medlemmar. Det betyder en stor samlad erfarenhet från de allra flesta av livets alla aspekter vilket ger stora möjligheter till att träffa likasinnade.
Föreningens medlemmar arrangerar aktiviteter för alla våra medlemmar, allt från månadsmöten, cirklar, fester, studiebesök, resor, 11-fika, quizz, pub-aftnar och Slottsskogspromenader.
Nya medlemmar får en inbjudan till möte med valda delar av styrelsen och valberedarna för att diskutera de egna insatserna för SPF Seniorerna Linnéstaden.
Medlemmarna inbjuds också till distriktets aktiviteter. Som aktiv SPFare får man hela tiden nya kontakter med många roliga möten och givande samtal. Ingen behöver vara ensam i Linné!
Det finns utrymme för den som vill skapa nya aktiviteter, t ex en cirkel eller en samtalsgrupp. Styrelsen tar tacksamt emot alla idéer.

Vi finns på facebook    SPF Linnestaden facebooksida
Tillbaka till STARTSIDAN