Om föreningen

SPF Seniorerna Linje 9 Göteborg är namnet på SPF Seniorernas lokalförening med säte i Älvsborg, närmare bestämt från Kungssten till Södra Skärgården.

Föreningen startades redan 1990 och tog sitt namn efter den välkända spårvagnen linje 9 som gick till Långedrag och Saltholmen.

Linje 9 är en ideell pensionärsförening som är religiöst- och politiskt obunden.

Vi är i dag ca 310 medlemmar.

Föreningen håller månadsmöten för medlemmarna första tisdagen i månaden vår och höst (juni t.o.m. augusti har vi stängt). Förutom kaffe och smörgås bjuds det på intressanta föredrag eller underhållning och naturligtvis samvaro med ett åttiotal medlemmar.
Vi har också lotteri med fina vinster.

Vi träffas i vår möteslokal: Älvsborgs Församlingshem, Hagens Kapellväg i Västra Frölunda.

Linje 9 är en aktiv förening och har ett omfattande program med egna aktiviteter och ledare:
* Guidade besök i eller i närheten av Göteborg
* Resor
* Stavgång
* Gymnastik
* Boule
* Litteraturcirklar
* Trivselbridge
* Bridgekurser
* Vinkunskap med vinprovning (inhyrd ledare)
* Ytterligare kurser skapas fortlöpande efter medlemmarnas
   önskemål

Klicka på respektive rubrik under Aktiviteter.

Genom vår huvudorganisation SPF Seniorerna ordnas varje år förbundsmästerskap i:
bordtennis, bowling, bridge, boule, golf, längdskidåkning och orientering.
Klicka på SPF Seniorerna i vänsterspalten och vidare Förbundsmästerskap för ytterligare information. https://www.spfseniorerna.se/#

Som medlem i SPF Seniorerna Linje 9 får du rabatter från ett flertal företag, som gör att årsavgiften på bara 300 kronor lätt kan sparas in med råge:

Klicka på rubrik SPF Seniorerna i vänsterspalten och vidare på medlemsförmåner och på SPF Seniorerna Göteborgsdistriktet och vidare på medlemsförmåner för att få överblick på aktuella rabatter.
Är Du pensionär så anmäl Dig som medlem till vår aktiva förening genom att klicka på länken "Bli Medlem" i den mörkblå menyn (överst på sidan) och fyll i dina uppgifter.

Avgiften är 300:- kr vänmedlem 100:- kr