Sittgympa

Fredagen den 1:a juni hade gympagruppen avslutning för vårsäsongen. Under säsongen träffas gruppen varje fredag kl. 10.00. Normalt brukar det vara ett 30-tal medlemmar men på grund av att det var andra aktiviteter på annat håll så var det bara ett 20-tal närvarande den här gången. Gympan leds av:

De som leder gymnastiken är Birgitta Eriksson (t.v.) och Ann-Gerd Gustavsson

Här en bild på det tappra 20-tal som ställde upp denna fredag.

Här ett par bilder under full aktion.

Efter välförättat värv blev det kaffe med marängtårta med vispgrädde och jordgubbar.

Så var då vårsäsongen slut och man önskade varandra en riktigt skön sommar med återseende när höstsäsongen börjar.

Text och foto: Per Berg

PS:

Undertecknad, som inte varit med tidigare, var där för att ta några bilder på avslutningen för våren. Men eftersom jag nu var där så deltog jag i gymnastiken också. Jag har inte trott på den här sittjympan förut, men jag måste säga att den sätter verkligen fart på lederna. Jag blev i alla fall genomblöt av svett. När jag vaknade morgonen efter så kunde jag inte begripa varför jag var så stel i armar, axlar och ben. Det kändes verkligen att jag hade varit med på gympa. Så till hösten har gruppen två nya medlemmar, jag och min fru.

DS: