Malungs Dragspelsklubb

Malungs Dragspelsklubb gästade SPF Skinnarbygd med ett knippe trevliga melodier från både förr och nu.

Harry Jonsson hälsade alla välkomna varpå Bengt Albertsson presenterade medlemmarna i klubben som från  vänster är:

Ivan Rickardsson, Bernt Jonsson, Leif Thors, Ingvar Eriksson, Sverre Hansson samt Bangt Albertsson som både sjöng och berättade lite om deras verksamhet som består av besök på bl. a. äldreboenden, kyrkor, sammankomster och möten av olika karaktär. De har även en egen dragspelsstämma som brukar vara välbesökt.

De startade med en gånglåt och fortsatte med "5 röda rosor" som Bengt Albertsson även sjöng. Bernt Jonsson spelade några fina bitar på saxofon med understöd av övriga medlemmar.De spelade även "Den gamla vridna björken" som vår egen Leif Lindstrand översatt.

Det hela avslutades med "Glöm inte bort dina vänner" och "Börja om från början".

En synnerligen trevlig eftermiddag med många besökare.

Text och foto: Helga Berg