2018-08-21 Surströmming

Senaste veckomötet ägnades åt surströmming. Ett 60-tal medlemmar hade hörsammat inbjudan. De ägnade sig med stor förtjusning åt matbordet

som var uppdukat med alla läckerheter som hör till.

Vid mötet fick vi också tillfälle att hylla

Helga Berg                                                som utsetts till veckans Gladisvinnare i TV-programmet "Fråga doktorn". Det är en välförtjänt uppmuntran, Helga gör mycket gott i det tysta.

Vidare gavs information om höstens program, fest för nya medlemmar och jubilarer som fyllt jämna år, funktionärsträff, resor m.m.

Sista punkt på programmet var lottdragning. Alla deltagare fick varsin lott och några gick lyckliga hem med en vacker blomma. Alla gick dock hem mätta och belåtna efter en en trevlig eftermiddag.

Text: Marianne Roos

Foto: Per Berg

Helga Berg som utsetts till veckans Gladisvinnare i TV-programmet "Fråga doktorn". Det är en välförtjänt uppmuntran.