Funktionsträff

Onsdagen den 4:e oktober hölls en inspirationsdag för funktionärerna i SPF Skinnarbygd, Malung-Sälen.

Redan kl. 10.00 på förmiddagen samlades 17 entusiastiska funktionärer i Lillmokyrkan för att tillsammans ventilera frågor och idéer runt vår förening.

Vi delade upp oss i grupper. Det diskuterades livligt och inspirationen flödade i grupperna. De ämnen som dök upp i tankesmedjorna handlade om nya föreningsidéer, olika kursverksamheter, resor, matlagningskurser, rekrytering av fler medlemmar m.m m.m

Efter en god och stärkande lunch på restaurang Grönland samlades vi åter i Lillmokyrkan för att vid långbord i samlad tropp utvärdera dagens tankar, och där ännu fler idéer föddes.

Vi knöt ihop dagen och avslutade med kaffe och kanelbulle (det var ju kanelbullans dag). Vid 15-tiden gick var och en till sitt fulltankad med inspiration efter en mycket givande dag.

Text: Inga-Lill Niemi, Per Berg