Om föreningen

Föreningen bildades 1985. Dess förste ordförande hette Ture Byttner. Från början hette föreningen Malungs SPF men i början på 2000-talet ändrades namnet till SPF Skinnarbygd Malung. År 2011 ändrades namnet till SPF Skinnarbygd Malung - Sälen. Föreningen är synnerligen aktiv med medlemsmöten i stort sett varje tisdag från mitten av januari till slutet på maj och slutet på augusti till början på december. Vi har alltid någon form av föredrag eller underhållning. Något som är mycket uppskattat är Damernas dag och Herrarnas dag. Efter föredrag eller underhållning avslutar vi med kaffe/te med dopp. Våra möten besöks varje tisdag av 50-70 medlemmar. För närvarande är vi drygt 250 medlemmar i föreningen.