Studiecirklar

Vår studieverksamhet bedriver vi i nära samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan (SV)

Studiecirkelverksamhet

Studiecirkelverksamheten och kulturaktiviteterna har vi i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan (SV). Vid frågor angående studiecirklar och anmälningar ringer man SV - tel 0920-893 20. Du kan också kontakta Åkerbärets studieombud Barbro Lundgren tel 073-8011630.

SV har dels öppna cirklar för allmänheten med en avgift och dels slutna föreningscirklar, gratis för Åkerbärets medlemmar. Cirklarna ingår så att säga i medlemsavgiften.

Om du vill se vilka öppna cirklar som SV har går du in på www.sv.se/norrbotten. Sök på "se alla kurser". Filtrera via "relevans". Välj ort A-ö, så hittar du Luleås cirklar.

Åkerbärets föreningscirklar ser du här i vänstra spalten. Vi marknadsför dem på hemsidan, i SPF appen och via e-post.

Kom gärna med egna förslag på cirklar som SV skulle kunna starta upp!

Bli gärna själv en av våra cirkelledare. Det är faktiskt roligt!  Du som har ett intresse och vill dela med dig av det, och själv vill hålla i en cirkel hör av dig till föreningen eller direkt till Studieförbundet Vuxenskolan.