Medlemsmöten

Välkommen till vårens medlemsmöten!

Vi har våra medlemsmöten i IOGT-NTO-lokalen, Köpmantorget 7. Lokalen är några trappor upp, men det finns hiss vid kortsidan av huset (Timmermansgatan).

Vid varje möte har vi olika programpunkter samt diverse information om exempelvis äldrefrågor, resor, aktuellt från teaterutbudet mm.

Datum för vårens medlemsmöten är enligt nedan:

Medlemsmöte torsdagen den 7 mars kl. 13.00

Gunilla Röör, teaterchef på Norrbottensteatern – ”Kulturen kittar ihop
människor, får oss att mötas, får oss att prata om viktiga saker, får oss att känna
saker, får oss att bli provocerade.

Vi säljer Sverigelotter.

Inträde 50 kr inkl fika.

Medlemsmöte torsdagen den 18 april kl. 13.00

”Må bra med mat genom livet! Malin Sand (dietist och folkhälsostrateg vid  Region Norrbotten.

Malin informerar om vikten av bra matvanor och att ha ett aktivt liv, allting sett ur ett seniorperspektiv.

Musikunderhållning av Rubus.

Försäljning av Sverigelotter.

Inträde 50 kr inkl fika.

Vårlunch torsdagen den 16 maj kl. 13.00

Åkerbärets kör sjunger vårsånger. Försäljning av lotter – stort vinstbord!

En god vårtallrik serveras.

Hemlagad potatissallad
Oxfilé
Kycklingfilé
Ägg med räkor
Parmesanskinka
Rostbiff
Bearnaisesås
Salami
Brieost
Citron
Persilja
Tomat & crispsallad
Hembakat bröd och smör
Dryck samt kaffe med godbit ingår

Pris: 200 kr

Anmälan: Senast torsdagen den 9 maj  till telefonsvarare 0920-22 65 65 eller  spf.akerbaret@gmail.com
OBS! Ev avanmälan senast tisdag 14 maj – därefter bindande!

Varmt Välkomna till våra möten!

• Torsdagen den 15 september kl. 13.00.

Gamla och nya cirkelledare presenterar sina studiecirklar. Du får möjlighet att se hela utbudet av cirklar och anmäla dig till dem.

Inträde 40 kronor inklusive fika.

• Torsdagen den 13 oktober kl. 13.00.

Stefan Gunnarsson kommer och berättar om sitt liv som musiker. Stefan blev känd för den breda publiken när han under 5 säsonger var lagledare och pianist i Tv-programmet ”Så ska det låta”. Vad många inte vet är att Stefan är en multiinstrumentalist – förutom piano spelar han bland annat trummor, elbas, gitarr, munspel och trumpet. Stefan kommer också att bjuda på några musikaliska inslag. Dessutom har han lovat att dela med sig av lite spännande kändisskvaller.

Inträde: 100 kr inkl fika.

Ingen föranmälan.
Kom i god tid – först till kvarn gäller!

• Torsdagem den 10 november kl. 1300.

Charlotte Lindmark berättar om kreativitet och spelar utdrag ur föreställningar
hon varit med i. Det kommer att finnas plats för en hel del goda skratt, men även
många gånger med ett allvar i bakgrunden. Charlotte är känd av många Luleåbor genom sitt skådespeleri (bland annat i Norrbottensteatern och hennes egna företag Glugg Produktion). Hon har även medverkat i flera radio- och TV-produktioner. Charlotte har hållit många kurser och jobbar mycket med improvisationsteater.
För er som nyttjar bilparkering – detta medlemsmöte kan bli nära 2 timmar.

Inträde: 100 kr inkl fika.

Ingen föranmälan.

Varmt välkomna!