Pubafton 5 april 2023

Månadens PUB-afton hos Seniorerna Åkerbäret genomfördes med egna förmågor. Lokalen var fullsatt och utbudet från scenen var variationsrikt och mycket underhållande.

Kvällen inleddes med allsång med Pekka Helles, varefter följde föreningens sång- och musikgrupp Rubus med allsångsvänliga låtar.
Soloframföranden gjordes av Leo Hassler, Monica Ahlsen, Karl-Erik Söderholm, Anna-Lisa Wiss, KG Aasa, Pekka Helles och föreningens ordförande Anders Gunnarsson.

Ett musikaliskt Quiz vanns av paret Karl-Erik och Seija Söderholm. Ensamma om full pott.

Kvällen avslutades med evergreens av gruppen Mixxat med Ola Rönnbäck, bas och sång, Birger Nordström, trummor, Pekka Helles, piano och sång, samt Erik Johansson, gitarr och sång.

Under kvällen framfördes också en idé av en medlem, om att starta en singelgrupp med målet att bryta ensamhet. Det skulle kunna göras genom gemensamma aktiviteter av olika slag. Förslaget möttes med applåder.

Nästa månads PUB-afton gästas av rikskände pianisten och sångaren Stefan Gunnarsson. Till denna pub krävs föranmälan.

BILD: Mixxat, med Erik Johansson, Pekka Helles, Birger Nordström och Ola Rönnbäck, var ett av inslagen på Åkerbärets PUB-afton som genomfördes helt med egna förmågor.

BILD: Karl-Erik Söderholm sjöng Taube-sånger på Åkerbärets PUB-afton.