Bangolf 22 augusti 2019

Minigolf för SPF i Älmhult.

När SPF Seniorerna i Älmhult ordnade en utflykt till minigolfbanan vid Bykrogen i Liatorp deltog 32 medlemmar, vilket var nytt rekord. Det större intresset berodde på att det börjar bli en tradition, samt att flera nya medlemmar deltog i år.
Bykrogens 18 helt nya banor var mycket fina och flera av dem hade nya utmaningar med olika svårighetsgrad. På varje bana spelade 4 medlemmar samtidigt. Allra bäst lyckades Karl-Axel Gard med 49 slag, följd av Kjell-Åke Andersson och Per-Eric Ericsson. Alla dessa fick som avslutning priser av ordförande Berit Jönsson.
Nästa större medlemsträff blir månadsmötet den 9 september i Församlingshemmet, då det blir glad och trevlig musik av "Bäst före" med Arne Wirén och Sven O A Svensson. I en paus kommer Sven också att visa många av sina fina naturbilder från Älmhult.

Text: Kenneth Junerup