Månadsmöte mars 2017

• Inger, Vidar och Olof
  • Berit och Kenneth
  • Inger, Vidar och Olof

Månadsmöte hos SPF i Älmhult.
Det senaste månadsmötet med SPF Seniorerna i Älmhult inleddes med att ordf. Berit Jönsson hälsade välkommen till 105 medlemmar och läste dikten "Längtan".
Berit Jönsson och Kenneth Junerup berättade sedan om vad som hänt den senaste månaden samt informerade om kommande program. De som var där kunde också få föreningens hela Årsprogram, som sträcker sig fram till mars 2018.

Dagens program bestod av en presentation av Malte Sundgren, Älmhult, vilken på ett intressant sätt presenterades av Inger Olofsson, Älmhult. Det är många av de äldre i Älmhult som kände Malte som en mycket företagsam, hjälpsam och intelligent person, som t.ex även skrev många dikter. Malte själv menade att han var en glad bohem.
Dessutom medverkade Vidar och Olof Lundbäck, Hallaryd, som sjöng och spelade medryckande till texter som Malte hade skrivit.
Månadsmötet avslutades med dragningar i lotterierna, samt att medlemmarna hälsades välkomna till en Våffeldag den 27 mars i föreningslokalen, där föreningen bjuder på våffla med kaffe.