Månadsmöte 8 november 2021

Månadsmöte hos SPF i Älmhult.

SPF-seniorerna i Älmhult har genomfört sitt andra månadsmöte inomhus, sedan restriktionerna från Corona-pandemin har släppt.

Ordförande Berit Jönsson kunde hälsa närmare 100 medlemmar välkomna.

Dagens program inleddes med att Karl-Henrik Johansson sjöng och spelade svenska folkvisor, allt från Dan Anderssons ”Spelmannen” till Allan Edwalls ”Kärleksvisa”.

Därefter serverades kaffe och fralla. Sekreterare Kenneth Junerup informerade bl.a om interna kurser och studiecirklar genom SV, samt att föreningen fått en riksmästare i bowling. Det var Egon Ståhlros, som vann klass 2 på 1.140 poäng vid RM i Tibro.

Bland kommande verksamhet har medlemmarna inbjudits till Adventskaffe i Föreningslokalen den 23 november och till en Julfest den 6 december i Liatorps Medborgarhus, dit föreningen även erbjuder busstransport.

Månadsmötet avslutades med dragning i ett antal lotterier.

Text: Kenneth Junerup