Detta är SPF Seniorerna Tibble i Täby

Tibbleseniorerna är din lokala förening inom det landsomfattande SPF Seniorerna, en politiskt och religiöst oberoende organisation, som arbetar som din fackförening för att påverka politiker och beslutsfattare för seniorens bästa.

Genom ditt medlemskap får du möjlighet att påverka de viktiga äldrefrågorna.

På det lokala planet vill vi framför allt skapa en både trevlig och meningsfull tillvaro för seniorer i Täby. Här spelar mötena en viktig roll. De brukar vara välbesökta och kan innehålla föredrag, musik eller andra framträdanden. Dessa möten kallar vi Tibbleträffar. De hålls på olika veckodagar och platser beroende på innehåll. Vid dessa möten hittar du säkert någon du mött tidigare. Gemenskap i möten är en av Tibbleseniorernas viktigaste uppgifter.

På den här webbplatsen hittar du alla de aktiviteter vi har på gång. Under kalendarium ser du ett urval och bläddrar du vidare bland stående aktiviteter ser du ännu fler.

Vi samarbetar också med den andra SPF-föreningen i Täby, Jarlabanke. Du har möjlighet, som betalande vänmedlem, att även utnyttja deras utbud.

Se även vår sida på Facebook