Modevisning på månadsmötet i april 2024

Den 15 april var det dags igen med ett månadsmöte i Stigtomtagården.
Modevisningen blev ett lyckat evenemang.

• Modevisning

Dagens program hade lockat extra många medlemmar att delta, nämligen Modevisning med kläder från Svedlindhs i Oxelösund. Temat var inte oväntat, vår- och sommarkläder. Mannekängerna var tre damer och tre herrar från vår förening. Lenita från Svedlindhs gjorde proffsiga beskrivningar av de kläder som visades. Det märktes att hon kan sin bransch. Mannekängerna skötte sig fint och verkade gilla det de gjorde. En ny modevisning nästa år igen blir det nog om publik och arrangörer får bestämma. Ordförande berättade om kommande resor och aktiviteter samtidigt som fikagruppen bjöd på gott fika - smörgås kaffe och kaka. Innan mötet avslutades blev det lottdragning och flera medlemmar kunde hämta ut diskmedel, diskborstar och disktrasor. Nyttiga vinster som passar alla.