Lite historik

Runt åren 2006/2007 uttrycktes en önskan om att Kiladalens SPF skulle delas upp därför att föreningen började få så många medlemmar att de inom upptagningsområdet tillgängliga möteslokalerna var för små.

Man beslutade att "knoppa av" den del av verksamheten som låg utanför Kiladalen och lät kalla denna för Stigtomta-Vrenabygdens SPF-förening.

En arbetsgrupp tillsattes för att ta itu med det delikata problemet, gruppen bestod av fem personer, Sten Olsson, Ingrid Andersson, Torbjörn Lövgren, Lillemor Kjellin-Wessberg och Rolf Malmberg, den senare som sammankallande.
Frågan stöttes och blöttes på åtskilliga sammanträden och så småningom klarnade allt varmed den nya föreningen bildades.

Stigtomta-Vrenabygdens SPF-förening startade sin nuvarande verksamhet under april månad 2007.
En interimsstyrelse tillsattes för att dra igång verksamheten. 30-35-talet medlemmar deltog vid uppstartsmötet.