Adelsnäs 2023

Vårpromenad i Adelsnäsparken

Fredag 5 maj trotsade ett antal av föreningens medlemmar den kyliga vårblåsten för en stunds samvaro i Adelsnäsparken. Alla var utrustade med kaffekorg och en del också med egen campingstol. Trots den sena och kyliga våren så kunde vi njuta av de lysande påskliljorna och andra buskar och träd som börjar sin lövsprickning och blomning.

Efter en kort promenad hittade vi en skön slänt med sol och lä. När fikat var avklarat valde många att vandra i parken utmed Bysjöns strand med utsikt över golfbanan och Villa Baro, Villan, Kanonkullen och Templet.

Som tidigare är Adelsnäsparken alltid ett fint utflyktsmål och särskilt under våren när grönskan och övriga blommor sätter fart.

Vi tackar Birgitta Gunnarsson för initiativet till utflykten och hoppas på fler små äventyr!

Bilder från utflykten!

Text och bild Johnny Nilsson