Jubileumsfest 2023-11-11

SPF Kopparn, Åtvidaberg har firat 40-års jubileum 11/11.

Det var 135 festglada medlemmar som ville vara med och fira. Festen hölls i det anrika Hotell Stallet, som säkert väckte många gamla minnen för en del som har varit där tidigare, när hotellet hade sina ” glansdagar”.

Efter ett glas bubbel och ett glatt samspråk samlades alla gäster vid respektive bord där en bordsvärd tog hand om medlemmarna och serverade mat och dryck.

Kvällens värdinna Eva Wallner Pettersson hälsade alla välkomna och berättade lite om Stallets historia och vår ordförande Conny Holmqvist (den tionde i ordningen) redogjorde bl.a om vad som hänt inom SPF de gångna 40-åren.

Både förrätt och huvudrätt var vällagad och mycket god. Under mat blev det en hel del prat, skratt, musik och allsång. Hela kvällen underhöll det lokala bandet The Eversounds med sång och musik.
Efter kaffe med god kaka var det dags att röra på sig eller dansa. Det var inte svårt att känna dansglädje till den medryckande musiken.

Tiden gick fort och kvällen var snart slut. Det blev en mycket lyckad jubileumsfest.

Ett stort Tack till alla som gjorde en insats vid denna fest, ingen nämnd och ingen glömd.

Text Anne-Sofie Johansson
Bild Anders Johansson