Hembygdsgården 2023

Kafferep vid Hembygdsgården måndag 8 maj

Vår försommarträff på Hembygdsgården genomfördes i ett varmt och vackert väder.

Det hela började med att vi intog kaffe med hembakat bröd som flera av våra medlemmar stod för, stämningen var god och samtalen många.

Hembygdsföreningens museum en trappa upp i stora huset förevisades av Gudrun och Bruno Tornberg där ett flertal av medlemmarna tog möjligheten att i några indelade grupper ta del av bl.a. gruvmuséet.

För den uppskattade underhållningen svarade Wide Hellman som vanligt på ett väl sammansatt och engagerat sätt underhöll oss denna eftermiddag.

Ett särskilt tack till Annika, Anne-Sofie, Birgitta, Britt-Marie, Else-Marie och Christina som bakat allt det goda brödet och till Birgitta och Karl-Axel som såg till att allt praktiskt fungerade denna eftermiddag.

Träffen avslutades med att styrelsen tillönskade medlemmarna en skön sommar och att nästa träff är den 7 augusti i Botorp.

Här kan du se bilder!

Text Conny Holmqvist