Södra Botorp 2023

Utflykt till Södra Botorp måndag den 7 augusti 2023.

Dagen bjöd på ett molnigt och osäkert väder som innebar inomhusfika men ändå möjlighet till tipspromenad. Ett 30-tal medlemmar deltog i utflykten och hälsades välkomna av vår ordförande Conny Holmqvist.

Per-Inge Svensson underhöll oss, sin vana trogen, med kända melodier på piano och sitt dragspel. Han spelade också till allsången i samband med kaffet.

Gunvar Berglund bjöd in oss till en 20 frågors tipspromenad med teman hämtade från Correns julinummer. Som vanligt knepiga frågor där Margaretha Edström lyckades bäst och stod som segrare. Prisbordet bestod av egenhändigt tillverkade pussel av Gunvar och lite annat smått och gott.

Som tidigare år var medlemmar från Ljungvägen arrangörer och till dem ett stort tack.

Bilder från utflykten.

Text Johnny Nilsson