40-årsfest på Stallet 2023-11-11

Än en gång svänger Stallet i Åtvid!

Det behövdes ett 130-tal Kopparn-medlemmar för att få liv i f.d. Hotell Stallet!

Den genomförda festligheten där vi firade föreningens 40-åriga historia blev fantastiskt lyckad efter ett halvår av förberedelser. Uppslutningen från våra medlemmar var över styrelsens vildaste gissningar!

16 spända och förväntansfulla bordsvärdar gick igenom de sista rutinerna kring servering av mat och insatser vid respektive bord. Till festen hade beställts blå förkläden med jubileumsloggan till varje värd.

Vid 17.30-tiden öppnades entrén och den första gästen hälsades välkommen. Efter anmälan serverades en välkomstdrink och mingel fram till ca 18.30 när gästerna tog plats vid sina anvisade bordsnummer.

En förrätt, ”Skagen på danskt rågbröd” serverades och därefter en varmrätt, ”oxfilé med päroncognacsdoftande grönpepparsås”. Till varmrätten bjöds potatisgratäng med smörfrästa vaxbönor.

Vid borden berömde gästerna den välsmakande måltiden som levererats av ”Glada Gustafsson Restaurang & Bar” f.d. Klinta’s.

Föreningsvärdinnan Eva Wallner Pettersson hälsade gästerna välkomna och berättade lite om Stallets historia innan förrätten serverades. Ordförande Conny Holmqvist och distriktsordföranden Christer Wiström höll var sitt högtidstal under middagen.

Föreningens första kvinnliga ordförande Anne-Marie Pettersson höll ett kort tal om föreningen

Under kvällen fick vi lyssna till The Eversounds, som också bjöd in till allsång och så småningom även dans. Många dansanta 65-plussare provade Stallets nyskurade dansgolv!

Efter personliga samtal och SMS kan styrelsen vara mycket nöjd med hela arrangemanget!

Klicka HÄR för bilder!

Text: Johnny Nilsson
Bilder: Johnny Nilsson, Anders Johansson och Christina Lindgren

OBS! Vill Du INTE vara med på bild! Vänligen kontakta Johnny 070-996 54 16!