Kurs i Bildcollage 2023

Nu är kursen ”Bildcollage” avslutad ..........

Nu är kursen ”Bildcollage” avslutad efter fem träffar i föreningslokalen i ÅSSA-huset. Målsättningen var att kunna skapa nya dokument i Microsoft Word och sedan infoga bilder på Word-sidan. Deltagarna fick tips om hur man kan ändra storlek på bilden, justera ljus och kontrast och ”förse” bilderna med olika typer av ramar med olika färger och utseende.

Även infogning av "textrutor" och "pratbubblor" är ett bra komplement till bilderna för att informera om bildens innehåll.

Kursdeltagarnas förutsättningar var olika i starten men alla har lyckats bra med att klara ”hemläxor” och övningar som ingick i kursen. Examensbild nere till vänster i bildcollaget.

Det framkom önskemål vid avslutad kurs om att eventuellt starta en fortsättningsutbildning efter nyåret. Kanske kan februari-mars 2024 vara lämpligt?

Se bilder HÄR!

Text: Johnny Nilsson