Månadsträff 2023-09-11

Till SPF Kopparns första höstträff i församlingsgården måndagen den 11 september kom cirka 90 medlemmar. Värdinnan Eva Wallner Pettersson hälsade välkommen.

Distriktssköterskan Natasha Bergsén berättade om äldremottagningen på Åtvidabergs vårdcentral. Hon poängterade vikten av läkemedelsgenomgång en gång per år om man äter många olika mediciner.

Föreningsinformation av Conny Holmquist. Birgitta Gunnarsson presenterade kommande aktiviteter, bussresa till Tranås och Anebytrakten, studiecirkel om Moa Martinsson, promenader, träning på Hälsofabriken. Krister Nilsson berättade om kurs i trafikkunskap och Johnny Nilsson erbjöd utbildning i bildhantering på dator. Bruno Thornberg bjöd in till vinprovning på Hembygdsgården och Leif Pettersson till företagsbesök på Assalub.

Ulla Lindén redogjorde för KPR. Hon efterlyste önskemål från medlemmarna att framföra till kommunen.

Det serverades kaffe och god smörgås. Avslutades med lotteridragning.

För att få information om våra aktiviteter är det viktigt att ny mailadress och telefon anmäles.

Tidigare under sommaren har många medlemmar deltagit i utflykter till Kärlekens trädgård i juni, Södra Botorp i augusti och lunchutflykt till Vesterby Golfrestaurang i september.

Nästa månadsträff den 9 oktober.

Text Britt-Marie Nygren