Månadsmöte 25 oktober 2022

Kumla Spelmän stod för underhållningen

SPF Örebro City har haft månadsmöte i Filadelfiakyrkan. Ordförande Ingrid Gustafsson hälsade välkommen och inledde med att informera om aktuella frågor. Programmet för våren 2023 är under arbete och kommer att skickas ut i början av december. SPF-förbundet har en rekryteringskampanj, enskild medlem kan rekrytera ny medlem och vinna pris, mera information på hemsidan. Förbundet har också ett projekt om ofrivillig ensamhet och Örebro kommun har en väntjänstverksamhet som söker upp ensamma. Då det visat sig finnas intresse av att återuppta pubaftnarna, så återkommer vi om detta. Bowlingen har startat i nya lokaler på Nastagatan, föranmälan görs till Åstholm, 070-3783593. Den 7 december anordnar Örebro Musikförening en konsert i Wadköping, vi återkommer med mera information. Resan till Huseby 16-17 november kommer att genomföras.
För dagens underhållning svarade Kumla Spelmän. Orkestern består av flera dragspel, några gitarrer och banjo. Vi fick lyssna till musik och sång, bl.a. musik av Benny Andersson och ett Sven-Ingvars-medley. Efter paus med kaffe och lottdragning underhöll Kumla Spelmän med ytterligare några låtar.