Årsmöte i SPF Örebro City

SPF Örebro City har hållit årsmöte i Filadelfiakyrkan den 20 februari 2024.

Mötet inleddes med att ordförande Ingrid Gustafsson hälsade välkommen och sedan höll en parentation över de medlemmar som avlidit under året. Till ordförande för årsmötet valdes Anders Edgren. Årsmötet beslutade godkänna resultat- och balansräkningar samt budget för 2024 liksom en höjning av årsavgiften inför 2025. Ingrid Gustafsson omvaldes till ordförande. Övriga i styrelsen är Börje Asplund, Eva-Marie Edberg, Margaretha Falk, Annika Gunnarsson, Marianne Isaxon, Kerstin Lindbom, Kent Olofsson, Birgitta Uske och Christina Westerling.

Johnny Fagerman stod för uppskattad underhållning där vi fick lyssna till musik av bl.a. Elvis Presley blandat med dansbandsmusik. I en paus bjöds på kaffe och semla och i nästa paus informerade ordförande om resor som är på gång. Det finns platser kvar till Västanå teater 24 augusti,  till Konst, kultur och teknik i Bergslagen den 14 maj samt till en resa till Värmland den 7 maj.
Ordförande informerade också om möte med KPR, det kommunala pensionärsrådet, där bl.a. kommunens trafikstretegi behandlades. En nyhet är att SPF Örebro City från 1 mars tecknat avtal med Hälsobro Gým som erbjuder medlemmar i SPF 10% rabatt på olika aktiviteter hos Hälsobro.
Eftermiddagen avslutades med lotteridragning och att ordförande påminde om nästa månadsmöte 19 mars då kommunalrådet Maria Haglund kommer och berättar.