Månadsmöte januari

Det första månadsmötet för året hölls den 23 januari i Filadelfiakyrkan. Ordförande Ingrid Gustafsson hälsade välkommen och vände sig särskilt till nya medlemmar.

Mötet inleddes med aktuell information. På förbundsnivå arbetar SPF ständigt med att försöka påverka beslutsfattare och förbättra villkoren för pensionärer. Många medlemmar har anmält sig till vårens aktiviteter och en del är i stort sett fulltecknade. Under "Folkhälsoveckan", vecka 21, 20-24 maj, kommer SPF Örebro City och SPF Kamraterna att gemensamt ordna olika aktiviteter. Särskilt program för veckan kommer, men man kan redan nu anmäla sig till bussresan till Ånnaboda den 21 maj.
För underhållningen svarade Lilla Bandet - Sveriges minska orkester- med Johan Pettersen på keyboard och Ulrika Claesson sång. Vi fick lyssna till ett urval av deras varierade repertoar med bl.a. Sven Ingvars-medley, musik av Elvis Presley och svenska schlagers blandat med lättsamt mellansnack och roliga historier. I den första pausen serverades kaffe och i paus nummer två blev det lottdragning. Lilla Bandet avslutade med "Stad i ljus".
Nästa möte, den 20 februari, är årsmötet och alla årsmöteshandlingar kommer att finnas på hemsidan.