Capricen i Lindesberg

Lördagen den 15 april var det dags för manskören Harmonis årliga Caprice i Lindesberg Arena. SPF Örebro City har gjort det till en tradition att vara med på detta evenemang.

Det var 45 förväntansfulla SPF-are som anlände med buss i god tid innan föreställningen började.
Manskören Harmoni har gamla anor, den bildades redan 1911! Numera har kören ett 40-tal medlemmar och har de senaste tio åren har  Rickard Larsson varit dess ledare. Capricen, som alltid infaller första lördagen efter påsk, är höjdpunkten för kören under året.
Till Capricen inbjuds en officiell gästartist och en hemlig. I år var The Mamas de officiella gästerna och de gjorde bejublade framträdanden tillsammans med kören. Så småningom kunde konferencieren Staffan Blixt presentera den hemliga gästen som visade sig vara Andreas Weise. Det blev en fartfylld föreställning med både kända och mindre kända låtar. Flera av körens medlemmar framträdde som solister och även dansare fanns med på scenen.
Efter nästan tre timmar lång föreställning kunde vi nöjda sätta oss i bussen igen och åka tillbaka till Örebro.